כתב העת גרונטולוגיה וגריאטריה

כל תקצירי המאמרים

סדנת כתיבה כסביבה מאפשרת: תיאור התנסות ממושכת עם בני גיל הזהב

כותבים: ד”ר מילי אפשטיין ינאי

תקציר:

מטרת מאמר זה הנה לתאר את מסגרת העבודה בסדנה לכתיבה המיועדת לגיל הזהב. במקביל מעלה המאמר כמה השלכות קוגניטיביות, נרטיביות ורגשיות של הנעשה בסדנה על המשתתפים. המאמר מפרט גם את הרקע התאורטי שעומד בבסיס הבחירות לגבי דרך ההדרכה הננקטת בסדנה ואופן הניתוח של התוצרים הכתובים. הגישה המוצגת במאמר זה דוגלת באופן מוצהר בעמדה מכילה וקשובה למשתתפים וכן בהפגנת חמלה.
סגנון ההדרכה המתואר במאמר מהווה אתגר לדרכי ההדרכה המקובלות של פעילויות לאוכלוסייה המבוגרת וכן הוכחה לכך שדרכי קריאה וכתיבה יכולות להשתפר ולהשתנות גם בגיל הזהב. המאמר מדגים אפוא שתהליך הדרכה הממוקד באופני ההבנה של הטקסט ובארגונו הרטורי ולא בדיון ברגשות ובעמדות אישיות של הכותבים, ומצליח לייצר מרחב מאפשר ותומך למבקרים בסדנה, מרחב שזוכה להערכה מצדם.